מדינת ישראל , משרד החינוך מדינת ישראל , משרד החינוך
מדינת ישראל, משרד החינוך
משרד החינוך
מוסדות תורניים

סיוע ללומדי תורה

share
שתפו עמוד:
סיוע ללומדי תורה

במסגרת החוק לסיוע לעידוד לומדי תורה וסטודנטים נזקקים התשע"ז-2016, שהתקבל בכנסת ביום כ"ו בכסלו התשע"ז (26 בדצמבר 2016), לומדי התורה הרואים עצמם זכאים לקבלת הסיוע בהתאם לתנאי הזכאות, מוזמנים להגיש בקשות לסיוע ללומדי תורה נזקקים לשנת 2025 במועדים המפורטים מטה.

אין אפשרות להגיש את הבקשה באמצעות טופס ידני.

מועד הגשת הבקשה

הגשת הבקשה באמצעות טופס מקוון בלבד תתאפשר החל מתאריך ד' בתשרי התשפ"ה 6/10/2024.
יש לסיים את שליחת טופס המקוון עד לתאריך ה' בכסלו התשפ"ה 6/12/2024 בשעה 23:59.
לאחר מועד זה, תיסגר האפשרות להגיש בקשה לסיוע לשנת 2025.

אין אפשרות להגיש את הבקשה, באמצעות טופס ידני.

תקופת הזכאות לסיוע

לפי החוק לומדי התורה העומדים בכל תנאי הזכאות יהיו זכאים לסיוע במשך 5 שנים מלאות (60 חודשים). התקופות שבהן התקבלו מלגות לפי החלטות ממשלה קודמות בשנים 2011-2016, ולפי החוק החל משנת 2017, יימנו בכלל 60 החודשים.

למען הסר ספק, לומדי תורה שקיבלו סיוע במשך 5 שנים, בחוק, לא יהיו זכאים להמשך קבלת סיוע.

תנאי הזכאות לסיוע

להלן תנאי הזכאות - במקרה של סתירה בין הסבר זה, לבין חוק הסיוע ללומדי תורה, החוק הוא הקובע.

טופס מקוון

טופס זה מאפשר לכם להזין במחשב, באמצעות האינטרנט, את הפרטים המבוקשים, לצרף את המסמכים הנדרשים ובסיום יש לשלוח אותו באופן מקוון למשרדנו (המערכת תנפיק למגיש "אישור הגשה" –באפשרות המגיש להדפיס או לשמור את "אישור הגשה" במחשב).

את הכניסה לטופס המקוון ניתן למצוא בטופס בקשה מקוון לסיוע כלכלי לעידוד לומדי תורה נזקקים.

תמיכה טכנית

באפשרותכם לקבל תמיכה טכנית בהגשת הטופס המקוון על ידי יצירת קשר עם נציג שירות באמצעות דואר אלקטרוני: kohelethelp@education.gov.il

יש לפרט במייל את סיבת הפנייה ואת פרטי המבקש (שם, ת"ז, טל' נייד).

אם ברשותך תעודת זהות ביומטרית, שעדיין לא הופעלה, יש לבצע את תהליך ההפעלה, טרם מילוי הטופס.

עמדת שירות עצמי

האגף מעמיד לרשות המבקשים שאין להם נגישות למחשב, עמדת שירות עצמי בה יהיה ניתן להגיש בקשה מקוונת.

הפעילות בעמדה תתאפשר בזמני שעות קבלת הקהל הקבועים של האגף בלבד. יש להגיע עם תעודת זהות של המבקש, מכשיר טלפון נייד וכן, עם כל המסמכים הנדרשים לצורך הגשת הבקשה.

הנחיות כלליות

בקשה לסיוע תוגש אחת לשנה בלבד.
הזכאות לתשלומי הסיוע לשנת 2025, מותנת בכך שלומד התורה, עומד בכל התנאים הקבועים בחוק בתאריך 1.1.2025.
במקרה של סתירה בין הסבר זה, לבין חוק הסיוע ללומדי תורה, החוק הוא הקובע.
בכל שאלה או בירור בכל הקשור לתנאי הזכאות, יעמדו לרשותכם עובדי היחידה המקצועית, בזמני המענה הטלפוני וקבלת הקהל.
תשלומי הסיוע החודשי, יופקדו לזכאים בחשבונות הבנק של לומדי התורה, בתחילת כל חודש העוקב.
מכתב  על החלטת המשרד לאשר או לדחות את הבקשה, ישלח למגיש הבקשה בסיום בדיקות הזכאות (בתחילת חודש 2/2025).

חוק הסיוע ללומדי תורה

​שאלות ותשובות בנושא סיוע כלכלי ללומדי תורה

  • מתי אפשר להגיש בקשה לסיוע ?

    ניתן להגיש בקשה לסיוע רק פעם אחת בשנה.

    יש להגיש את הבקשה לסיוע בחודשים אוקטובר-נובמבר שלפני שנת הכספים עבורה מתבקש סיוע.

    איך מגישים בקשה ?

    כניסה לטופס המקוון ניתן למצוא בקישור: https://kohelet.edu.gov.il

    איך אגיש את הבקשה, אם אין לי נגישות למחשב ?

    האגף מעמיד לרשות המבקשים עמדת שירות עצמי, בה יהיה ניתן להגיש את הבקשה המקוונת.

    הפעילות בעמדה תתאפשר בזמני שעות קבלת הקהל:

    בימים: א', ד', ה': 14.30-13.00, יום ב': 10.00-12.00 

    יש להגיע עם ת"ז של המבקש, מכשיר טל' נייד וכן עם כל המסמכים הנדרשים לצורך הגשת הבקשה.

    איזה מסמכים אני צריך לצרף לבקשה?

    1. מבקש שלא קיבל סיוע בשנה החולפת נדרש לצרף תצלום ת"ז שלו ודפי עו"ש מהבנק של 3 החודשים האחרונים,
    2. כל מבקש יקבל בשעת מילוי טופס הבקשה המקוון התראות על המסמכים הנדרשים שיש חובה לצרף לבקשה, וזאת בהתאם לנתונים שמילא בטופס הבקשה לסיוע.

    איך אדע שהטופס המקוון התקבל במשרדכם?

    בסיום מילוי הטופס המקוון, המערכת תנפיק למגיש "אישור הגשה" וניתן להדפיס או לשמור את "אישור ההגשה" במחשב.

    איך אוכל לקבל עזרה בהגשת הבקשה המקוונת?

    1. אפשר להשאיר הודעה בדואר אלקטרוני: kohelethelp@education.gov.il
      יש לפרט במייל את סיבת הפנייה ואת פרטי המבקש (שם, ת"ז, מס' טל' נייד).
    2. אפשר ליצור קשר טלפוני עם עובדי היחידה בטלפון: 073-3935200
      זמני המענה הטלפוני בימים: א', ד', ה': 12.00-10.00, יום ב': 15.00-13.00
  • האם אני צריך ללמוד בכולל כדי לקבל את כספי הסיוע?

    על המבקש להיות מדווח בצורה תקינה (בעל אזרחות ישראלית או תושב ישראל המחזיק דרכון זר) בכולל הנתמך בידי משרדנו, במסגרת לימודים כתלמיד יום שלם או כתלמיד שני חצאי ימים בכולל/ים.

    חובת הלימוד היא בהיקף של 40 שעות שבועיות לדחוי שירות, או 35 שעות שבועיות למי שקיבל פטור משירות צבאי.

    ככל שדיווח המוסד על לימודי המבקש לא יהיה סדיר ותקין, לא ישולמו תשלומי סיוע למבקש באותה תקופה. אי דיווח של המוסד על המבקש מכל סיבה שהיא, לרבות דיווח שגוי, אי אישור תמיכה למוסד או הפסקת התמיכה במוסד, עלול שלא לאפשר קבלת הסיוע.

    לצורך הגשת הבקשה - כמה ילדים צריך שיהיו לי?

    לפחות 3 ילדים מתחת לגיל 18.

    אין לי תעודת זהות ישראלית, אבל יש לי דרכון זר - האם אני זכאי לסיוע?

    זכאי לסיוע בעל אזרחות ישראלית או תושב ישראל המחזיק דרכון זר.

    מלבד מלגת הלימודים מהכולל (שהיא בעצמה אינה נחשבת כהכנסה) יש לנו גם הכנסות נוספות - האם אנו זכאים לסיוע?

    הזכאות לסיוע תיבחן בהתאם לגובה ההכנסות המשותפות של שני בני הזוג, כמפורט להלן: 

    גובה ההכנסות הזכאות לסיוע
    עד 14,400 ₪ ברוטו בשנה תאושר הזכאות לסיוע לכל חודשי השנה
    מ-14,400 ₪ (ברוטו) עד 30,000 (ברוטו) ₪ בשנה הזכאות לסיוע תאושר רק בגין החודשים שבהם ההכנסה המשותפת של שני בני הזוג, אינה עולה על 1,200 ₪ (ברוטו) בחודש.
    מעל 7,500 ₪ ברוטו בחודשים ינואר – מרץ יחד לא תאושר כלל זכאות לסיוע בשנה.
    מעל 30,000 ₪ (ברוטו) בשנה לא תאושר כלל זכאות לסיוע בשנה.

    הערות:

    בבחינת חישוב ההכנסות של משפחת מגיש הבקשה - לא תילקח בחשבון מלגת הלימודים מהכולל.
    לצורך בחינת גובה ההכנסה מעבודה, נלקחים בחשבון כל מרכיבי השכר ברוטו, לרבות כל ניכויי החובה והתוספות
    (נסיעות, טלפון, ביגוד, הבראה וכד').
    ההכנסה המשותפת הכוללת של שני בני הזוג היא ברוטו לשנה, ללא תלות במספר הילדים.
    אין מדובר בהכנסה לנפש, אלא בהכנסה כוללת לכל השנה.
    לצורך בחינת גובה ההכנסה השנתית, יכולים להילקח בחשבון גם תשלומים כגון: פיצוי פיטורין, קופת גמל, קרן
    השתלמות, ביטוחים.

    אילו קצבאות מביטוח לאומי אינן נלקחות בחשבון של הכנסות המשפחה?

    כל התשלומים המשולמים ע"י המוסד לביטוח הלאומי נלקחים בחשבון מלבד קצבת ילדים וקצבת נכות עבור ילד.

    יש לנו רכב – האם אנו זכאים לסיוע?

    1. ניתן לקבל את הסיוע אם בבעלות המבקש, בת זוגו או ילדיו עד גיל 18, רכב אשר שוויו אינו עולה על 25,000 ₪ (שווי הרכב מחושב בתחילת כל שנה, לפי מחירון "לוי יצחק") או שנוהגים בו מנהג בעלים.
    2. ניתן להחזיק ברכב ששוויו עולה על 25,000 ₪, לצורך ילד נכה אשר נקבעה לו קצבת
      ניידות לפי חוק הביטוח הלאומי (יש לצרף לבקשה טופס זה)
    3. ניתן להחזיק ברכב אם הרכב משמש את המבקש, את בת זוגו, את הוריו או ילדיו לשם קבלת טיפול
      רפואי הניתן מחוץ לבית לפי תכנית טיפולים שנקבעה מראש או שש פעמים בחודש לפחות,
      במהלך תקופה של שלושה חודשים לפחות (יש לצרף לבקשה טופס זה)

      יש בבעלותנו דירת מגורים – האם אנו זכאים לסיוע?

      ניתן להיות בעלים בדירת מגורים אחת ולקבל סיוע.
      החזקת דירה בדמי מפתח, או זכות חוזית בנכס או בחלק ממנו דינם כבעלות בדירה לעניין בחינת הזכאות לסיוע.

      אנחנו משכירים את דירתנו ושוכרים דירת מגורים אחרת – האם אנו זכאים לסיוע?

      אין מניעה כי דירת המגורים שלכם תושכר, ואתם תגורו בדירה שכורה אחרת.

      יש לנו קרקע שאין עליה דירת מגורים הנמצאת בשלבי בנייה – האם אנו זכאים לסיוע?

      זכות בקרקע שוללת את הזכאות לסיוע, גם אם אין למבקש דירת מגורים כלל, אלא אם כן שווי הקרקע אינו עולה על 36,000₪ (יש לצרף לטופס הבקשה - הערכת שווי קרקע עדכנית משמאי מקרקעין מוסמך).

  • ​תוך כמה זמן אקבל מענה לבקשה שהגשתי?

    כל בקשה לסיוע נבדקת מול מקורות המידע הנדרשים ברשויות המדינה השונות. בסיום תהליך הבדיקה והחלטת הוועדה במשרד, תשלח למבקש הודעה בכתב לכתובת המגורים כפי שמופיע במרשם האוכלוסין וכן, הודעה טלפונית למס' הטל' הראשי שצוין בטופס הבקשה.
    אם חל שינוי בכתובת המגורים, על המבקש לעדכן את כתובתו החדשה במרשם האוכלוסין בהקדם.

    אם תאושר זכאותי לסיוע - כמה אקבל כל חודש, מתי והיכן יופקד התשלום?

    התשלום הינו בגובה של עד 1,040₪ בחודש (בכפוף לתקציב המוקצה לעניין).
    התשלום יופקד לחשבון הבנק של המבקש ו/או בת זוגו, כפי שנרשם בטופס הבקשה לסיוע.
    התשלום יופקד בתחילת כל חודש העוקב
    לדוגמה: תשלום הסיוע עבור חודש ינואר, יופקד בחשבון הבנק ב-10 הימים הראשונים של חודש פברואר.

    כמה זמן אקבל את תשלום הסיוע ממשרדכם?

    הזכאות לסיוע למבקש שעומד בכל תנאי הזכאות הינה ל-5 שנים מלאות (60 חודשים).

    האם צריך לחדש את הבקשה?

    באחריות המבקש הרואה עצמו זכאי לסיוע, לדאוג להגיש טופס חידוש בקשה לסיוע לפני תחילת כל שנה (בחודשים אוקטובר-נובמבר בלבד).
    המערכת להגשת הבקשות תיסגר בסוף חודש נובמבר ולא יהיה ניתן להגיש בקשה לקראת השנה הבאה.
    משרדנו ישלח למקבלי הסיוע תזכורתבכתב לכתובת המגורים כפי שמופיע במרשם האוכלוסין וכן, הודעה טלפונית למס' הטל' הראשי כפי שנרשם בטופס הבקשה.
    אם חל שינוי בכתובת המגורים, על המבקש לעדכן את כתובתו החדשה במרשם האוכלוסין בהקדם.

    מה עלי לעשות אם אפסיק להיות זכאי במהלך השנה?

    על מקבל הסיוע לדווח למשרדנו בכתב באופן מידי, על כל שינוי בנתוני הזכאות עליהם הצהיר בטופס הבקשה.